Met een gratis e-card van reisfavoriet.nl stuur je jouw familie en vrienden een persoonlijk digitaal kaartje, met een foto van jezelf, jouw reisgezelschap, een mooie lokatie of een leuk vakantiemoment.

  • Gebruik een foto uit eigen bestand of van het internet
  • Fotobewerker: voeg effecten, randen, teksten en stickers toe *
  • Kies een achtergrond voor je e-card: 150 afbeeldingen in diverse thema's *
  • Voeg achtergrondmuziek toe... of een zelf ingesproken boodschap!
  • Pas je kaarttekst aan: kies grootte, lettertype, achtergrond en KLEUR. *
  • verstuur naar 1 of meerdere personen
  • ecard ook geschikt voor tablets en smartphones
* voor meer informatie over de mogelijkheden lees e-card met eigen foto.

MAAK EEN ECARD

Hoe maak ik een ecard?

  1. Klik op Upload foto. Je kunt een eigen foto uploaden vanaf jouw apparaat, facebook pagina, instagram account, of van een webadres. Na een succesvolle upload wordt de foto aan de pagina toegevoegd en onder de knoppen getoond.
  2. Klik op Bewerk foto als je de foto wilt aanpassen of versieren. Im het menu van de fotobewerker kun je jouw creatie opslaan als ecardfoto. Na het opslaan wordt de foto hieronder toegevoegd. Na sluiten van de fotobewerker kun je van foto wisselen met de pijltoetsen.
  3. Klik op Maak E-card om een ecard te maken met de getoonde foto. Na korte tijd wordt het ecard formulier geopend en kun je een achtergrond stijlen kiezen, muziek selecteren of eigen geluid uploaden, e-card tekst en gegevens invullen, een voorbeeld bekijken en de e-card versturen.

Wat voor foto's mag ik gebruiken?
Elke foto die de ontvanger en deze website niet schaadt. Als je een foto van derden gebruikt, dan heb je mogelijk toestemming nodig van de eigenaar. Zie de voorwaarden op het ecard formulier.

Welk formaat afbeelding kan ik uploaden?
Je kunt .jpg, .jpe, .jpeg, .png, .svg en .gif (incl. animaties) uploaden. De fotobewerker ondersteunt geen .gif animaties en zal deze omzetten naar een stilstaand beeld. Te grote foto's worden verkleind weergegeven om passend te maken in de webpagina en jouw browser.

Ik probeer een foto te uploaden vanaf een webadres, maar dat werkt niet
Gebruik niet het adres van de webpagina waar je de foto ziet, maar het adres van de foto zelf. Bijvoorbeeld:
FOUT: https://www.voorbeeld.nl/pagina
GOED: https://www.voorbeeld.nl/foto.jpg
Verder blokkeren sommige websites het opvragen van afbeeldingen vanaf een andere website, of er moet bijvoorbeeld worden ingelogd. Het is dan niet mogelijk rechtstreeks te uploaden.

Ik heb de fotobewerker afgesloten, maar had mijn creatie nog niet opgeslagen. Kan ik dit nog herstellen?
Als je de pagina niet hebt vernieuwd, kun je de foto app opnieuw openen met "bewerk foto". Je moet mogelijk even heen en weer met de pijltoetsen van de bewerker om jouw creatie terug te vinden. Daarna in het menu de foto opslaan op eigen computer of als ecardfoto.

Hoe kan ik een bewerkte foto opslaan voor mezelf?
Je kunt dat doen in het menu van de fotobewerker. Zie hierboven. Als dat niet lukt, maar de ecard foto is wel opgeslagen op de webpagina, kun je de browser-mogelijkheid gebruiken om foto's op te slaan, bijvoorbeeld door rechtsklikken op de foto, of aanraken en vasthouden tot een keuzemenu verschijnt.

Mag ik de fotobewerker ook gebruiken als ik geen ecard verstuur?
Ja, natuurlijk mag dat! Een like voor deze pagina en/of onze facebook pagina wordt zeer gewaardeerd!

Mijn browser is up-to-date, maar er werkt iets niet goed / de weergave is niet goed
Op dit moment zijn enkele problemen bekend met de fotobewerker. Dit zal tzt worden verbeterd. Vind je een ander probleem, dan heel graag een beschrijving hiervan via het contacformulier ovv je browser en besturingssysteem. Alvast bedankt!

Als ik deze pagina verlaat of vernieuw krijg ik een melding?
Dit verschijnt als je minimaal 1 ecardfoto hebt toegevoegd aan de pagina. Fotogegevens worden tijdelijk bewaard in de pagina. De melding is om te voorkomen dat deze gegevens per ongeluk verloren gaan. Na het maken van een ecard wordt de gebruikte foto opgeslagen en kun je de melding negeren en de pagina sluiten.

Ik zie op het ecard formulier geen knoppen om tekststijl, achtergrond, etc. te wijzigen.
Zorg dat javascript is ingeschakeld. In moderne browsers staat dit standaard aan, maar is uitschakelbaar in sommige browsers. In browsers met beperkte functies of verouderde browsers is javascript mogelijk niet beschikbaar. De e-cards kunnen wel gewoon met elke browser worden bekeken.

Mijn ecard is niet aangekomen. Hoe komt dat?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Soms ligt dit aan een te ijverig spamfilter. Het gebruik van hetzelfde mailadres voor zowel afzender als ontvanger (om te testen), of adressen binnen een (bedrijfs)netwerk vergroten de kans hierop. Verder komen er regelmatig meldingen terug dat een email adres niet (meer) bestaat, dus controleer goed het ontvanger adres.

Hoe kan ik controleren dat mijn ecard is verzonden?
Vink de optie "kopie aan afzender" aan op het ecard formulier. Het systeem stuurt je een kopie (CC) van het emailtje dat naar de ontvanger(s) wordt gestuurd.

Hoe kan ik controleren dat mijn ecard is gelezen?
Vink de optie "leesbevestiging aan afzender" aan op het ecard formulier. Je ontvangt slechts eenmalig een leesbevestiging, ook als je meerdere ontvangers hebt ingevuld. Als je "kopie aan afzender" gebruikt, klik dan niet op de link in dat emailtje, want dat activeert ook de leesbevestiging.

Ik verstuur uitnodigingen en wil graag van elke ontvanger weten dat het is gelezen.
Verstuur je ecard naar 1 ontvanger met "leesbevestiging aan afzender". Na het versturen zie je een knop waarmee je de kaartgegevens opnieuw opent. Klik daar op, vul naam en email van de 2e ontvanger in en verstuur. Herhaal dit proces voor elke ontvanger.

Mag ik de ecard voor bedrijf of vereniging gebruiken?
Jazeker, dat mag zolang wordt voldaan aan de ecard voorwaarden (te vinden op het ecardformulier).

Ik wil een eigen achtergrondthema of logo gebruiken of ik heb een ander verzoek
Stuur even een berichtje via het contacformulier

1 / 1